هیچ کس نمی تواند انکار کند که سال  ۲۰۱۵ سالی پر از تغییرات بزرگ و هیجان انگیز و در حقیقت از فرش به عرش رسیدن برای سئوبود و زمانی که هنوز خاک روی این تغییرات ننشسته، ما منتظر تغییرهای سال جدید میلادی هستیم.

حال که توپ جادویی پیشگویی وجود ندارد ما می توانیم از کسانیکه تغییرات اساسی و مهم را تجربه و اندازه گیری کرده اند بهره ببریم. امسال به نظر می رسد سالی باشد که به تکامل روش ها و روند ها در زمینه سئو بینجامد.

به بررسی بعضی از روش ها که در ۱۲ ماه رو به رو مربوط به سئو میشود میپردازیم.

حقیقت موبایل

چند بار شنیده اید موبایل در جستجوی اینترنتی از رایانه پیشی گرفته است؟ اینکه آیا این اتفاق افتاده و یا در شرف اتفاق است هنوز جنبه مهم استراتژی سئو موبایل غیر قابل فهم است. حال گوگل تاکید بیشتری در تجربه استفاده کنندگان موبایل دارد. در واقع به هم پیوسته کردن آسان کار کردن موبایل به الگوریتم رتبه بندی جستجوی آن. در ماه اکتبر گزارش استفاده از موبایل به ابزار گوگل وبمستر اضافه شد. سال گذشته گوگل بطور اختصاصی استفاده از یک برچسب بنام mobile friendly در نتیجه جستجوی موبایل را آغاز کرده. به بیان کوتاهتر اگر شما تلاشی برای ارتقا تجربه موبایلی خود نکرده اید بهتر است هرچه زودتر شروع کنید.

سئو محتوا مستقل میشود

اگه یادتون باشه در مورد محتوا و اینکه محتوا مهمترین بخش سئو و رتبه سایت در گوگل است، خیلی صحبت کردیم. حالا در سال ۲۰۱۶ پیش بینی میشه که این موضوع فوق العاده مهمتر بشه و حتی در سازمان ها واحدی مخصوص به این موضوع اختصاص داده بشه!

رشد تکنیکی سئو

پارامترهای تکنیکی و تاکتیکی سئو از همیشه مهمتر شده اند مخصوصا از زمانیکه بعضی از زاویه های تکنیکی جدید سئو از آنچه وبمسترها فکر میکنند اهمیتی برای خریدار ایجاد نمیکنند٬ اهمیت خاصی پیدا کرده اند. تحلیل گر روش ها و روندهای گوگل وبمستر، آقای پیر فره از مثال HTTPS استفاده کرده تا این مسئله بهتر مشخص شود. تعداد زیادی از استفاده کنندگان اینترنت نمیدانند که HTTPS چیست و چه تفاوتی با HTTP دارد و چگونه میتواند باعث بهبود استراتژی سئو شود.

جریمه های ناگوار

این چیزی است که کسی مایل به شنیدن آن نیست اما نیاز است که همه آن را بشنوند : یک سئو بد بیشتر به تجارت شما ضرر میرساند تا به اندازه ای که یک سئو خوب به شما کمک میکند!

یک سئو منفی چیز جدیدی نیست اما هر سئو کار حرفه ای و یا بازاریاب باید خود را با آن آشنا کند. جان مولر از مسئولان گوگل اینطور میگوید که یک عملیات کامل مدت ۹ ماه طول میکشد که گوگل یک فایل رد شده را از یک جریمه بازیابی کند که انصافا این زمان زیادی است. پس مراقب سایت خود در برایر سئو کلاه سیاه باشید.

پذیرفتن و دربرگرفتن فیسبوک و توییتر

بطور حتمی گوگل پلاس زنده و خوب است اما با تلاش های صورت گرفته قوی هنوز آن میزان محبوبیت را مانند دیگر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و تویتر میان کاربران ندارد و میتوان انتظار داشت که گوگل تمرکز بیشتری در فعالیت های شبکه های اجتماعی بزرگ کند.

کار صحیح را انجام دهید

راه موفقیت در سئو در سال ۲۰۱۶ این است که کار درست را برای نتایج درست انجام دهید. برای مثال یک وبلاگ را فقط برای اینکه فکر میکنید مجبور هستید منتشر نکنید. یک بلاگ را انتشار دهید چون شما میخواهید چیزی را بگویید و یا به حضار و شنوندگان پیشنهاد دهید. این بسیار مهم است که زمان خود را در دوری از اشتباهات هزینه آور و جریمه ها صرف کنید که این چیز ها در گذر زمان مشکل تر و مشکل تر میشود.

 

خروجی سایت