ساختن رزومه‌ی کار ساده‌ای نیست. در وبگرد امروز وب‌سایت‌های را معرفی می‌کنیم که ساخت رزومه را برایتان ساده می‌کنند. 

رزومه (فرانسوى: résumé) به نوشته‌ای گفته می‌شود که پیشینه تحصیلی، مهارتی و شغلی و برخی جزئیات زندگی یک شخص در آن درج می‌شود تا شرکت‌ها و کارفرماها بتوانند با مطالعه آن در مورد استخدام یک شخص تصمیم بگیرند.

برای موفقیت در کاریابی، معمولاً تهیه یک رزومه مناسب اهمیت زیادی دارد. درستی نوشتاری و بی غلط بودن رزومه از موارد مهم تهیه یک رزومه دانسته می‌شود. اما نکته‌ای که ممکن است بسیاری از آن غافل بمانند، ظاهر زیبا و حساب‌شده یک رزومه است که به‌مراتب می‌تواند در گرفتن وقت مصاحبه برای شما شانس بیشتری به ارمغان بیاورد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از وب‌سایت‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، رزومه خود را از قالب سنتی خارج کنید و ظاهری شیک با جزییات تصویری بیشتر بسازید.

Enhancv

اگر دوست دارید رزومه خود را با اطلاعات کامل، فونت‌های خوانا، رنگ‌های زیبا و نمودار‌هایی که رساندن اطلاعات را آسان می‌کنند همراه کنید، وب‌سایت Enhancv یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساخت چنین رزومه‌هایی است. در واقع رزومه‌ هر چقدر در ظاهر خوانا‌تر باشد و اطلاعات را به شکل بهتری منتقل کند، می‌تواند در جلب توجه فرد مورد نظر شما برای گرفتن یک شغل بیشتر به چشم آید و مدت‌زمان لازم برای پیدا کردن اطلاعات در مورد شما را کمتر کند.

Visualcv

افراد در زمینه‌های مختلفی تخصص دارند. برای اینکه بخواهیم زمینه‌ی کاری خود را در رزومه‌نشان دهیم، بهتر است از قالبی اختصاصی در رزومه‌ی خود برخوردار باشیم. برای مثال رزومه‌ی یک گرافیست با رزومه‌ی یک مهندس نرم‌افزار و یک مشاور باید تفاوت‌هایی داشته باشد. خوشبختانه وب‌سایت Visualcv قادر است قالب‌های اختصاصی به شما پیشنهاد دهد و این مورد یکی از مزیت‌های این سرویس به‌حساب می‌آید.

پس از اینکه اطلاعات خام رزومه را وارد کردید، می‌توانید ترتیب بخش‌های مختلف رزومه را تغییر دهید، رنگ به آن اضافه کنید و در برخی پوسته‌ها تصویر پس‌زمینه و رنگ هر بخش را تغییر دهید. البته این نکته را در ذهن داشته باشید که برای استفاده از بسیاری از پوسته‌های حرفه‌ای این وب‌سایت باید حساب کاربری ارتقاءیافته را که ۱۲ دلار در ماه قیمت دارد، خریداری کنید. پس از اینکه رزومه‌ی خود را کامل و آماده کردید، حالا می‌توانید به‌صورت PDF آن را دانلود کنید و در صورت تمایل پرینت بگیرید.

Cvmkr

وب‌سایت Cvmkr ابزاری است که با استفاده از آن می‌توانید در چند دقیقه رزومه‌ای زیبا و حرفه‌ای بسازید. این سرویس کاملا رایگان است و از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند. در این سرویس بسیاری از قوانین ساخت رزومه نیز رعایت می‌شود. اما مواردی هستند که در زمان ساخت رزومه کاری خود باید به آن‌ها دقت کنید:

  • یک رزومه‌ی خوب نباید طولانی و دارای زیاده گویی باشد.
  • با فونتی زیبا و با اندازه مناسب نوشته شود.
  • مدت زمان و تاریخ مدت کار‌های قبل و تجربیات گذشته درج شود.
  • مهارت‌ها و تحصیلات با شرحی کوتاه و تاریخ دریافت مدرک‌ها درج شود.
  • از عبارات ساده و قابل فهم استفاده شود.

خروجی سایت