مایکروسافت در ویندوز 10، مرورگر اج را به جای کروم و فایرفاکس توصیه می‌کند.

مایکروسافت در اقدامی تازه، سعی دارد به استفاده‌کنندگان گوگل کروم و فایرفاکس در ویندوز ۱۰ اطلاع دهد که Edge از امنیت بیشتری نسبت به دو رقیب خود برخوردار است.

بنا به گفته‌ی سخنگوی مایکروسافت؛ نمایش این پیام از اوایل ماه نوامبر شروع شده است. در ماه جولای، مایکروسافت در موردی مشابه از کاربران خواسته بود مرورگر اج را به‌جای کروم و فایرفاکس (به دلیل مصرف بالای باتری) استفاده کنند.بنا به گزارش یکی از کاربران سایت Reddit با نام کاربری illCodeYouABrain، این پیام هم‌زمان با اجرای نرم‌افزار فایرفاکس نشان داده می‌شود؛ البته این موضوع همیشگی نیست و با هر بار اجرا شاهد نمایش این پیام نیستیم. همین اتفاق در زمان اجرای کروم نیز روی می‌دهد.

در ماه جولای؛ سخنگوی مایکروسافت اعلام کرد این پیام برای ارائه‌ی سریع و آسان اطلاعات به کاربران طراحی شده است تا بتوانند با استفاده از آن، ویندوز ۱۰ را به بهترین شکل تجربه کنند.

این سخنگو بعد از  ظاهر شدن دوباره پیام، گفته است:

 در ویندوز ۱۰، کاربران قادرند تنظیمات پیش‌فرض برنامه‌ها را به انتخاب خود تغییر دهند و این موضوع شامل دریافت اطلاع‌رسانی‌های سیستمی نیز می‌شود؛ پس اگر می‌خواهید این پیام‌ها را دریافت نکنید، کافی است به Settings app بروید و در بخش System و زیرشاخه‌ی Notification، گزینه‌ی Get tips, tricks and suggestions as you use Windows را غیرفعال کنید.

موسسه‌ی NSS Labs که با مایکروسافت در زمینه‌ی بررسی و مطالعه بر روی مرورگرها سابقه‌ی همکاری دارد، در مقایسه‌ای که بین ۳ مرورگر بزرگ ویندوز انجام داده است، اج را پیروز این رقابت می‌داند.بخشی از پیام ظاهرشده این است که مرورگر اج می‌تواند بدافزار‌های سرقت و افشای اطلاعات کاربران (Social engineering) را ۲۱ درصد بیشتر مسدود کند و منبع این آمار مقایسه  NSS Labs است.

امنیت یکی از پارامترهای مهم در مرورگرها است و حقیقتا اج را می‌توان یک مرورگر امن نامید. مایکروسافت زمان زیادی صرف ارتقا و پیشرفت امنیت مرورگر خود کرده و منطقی است که بخواهد این موضوع را پررنگ‌تر نشان دهد. البته باید این مورد را در نظر گرفت که کروم و فایرفاکس هیچ‌کدام گزینه‌ای مانند سیستم نوتیفیکیشن اج ندارند. امسال مایکروسافت رقابت میان مرورگرهای ویندوز ۱۰ را به مرحله‌ی تازه‌ای رسانده است.

خروجی سایت