در به‌روزرسانی جدید نرم‌افزار Hangouts ویژه سیستم‌عامل اندروید، امکان ارسال پیام‌های ویدئویی نیز به این پیام‌رسان شرکت گوگل اضافه شده است. به گزارش وب‌سایت AndroidPolice، این در حالی است که نسخه ویژه سیستم‌عامل iOS این پیام‌رسان اینترنتی از مدت‌ها پیش از پیام‌های ویدئویی پشتیبانی می‌کرد اما جای خالی این قابلیت در نسخه اندرویدی هنگ‌اوتس احساس می‌شد.

در قالب به‌روزرسانی جدید یعنی هنگ‌اوتس 11، در حال حاضر تنها دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌های 64 بیتی یا همان معماری arm64 امکان استفاده از این قابلیت را خواهند داشت اما انتظار می‌رود به‌زودی نسخه هماهنگ با معماری arm7 به‌منظور استفاده در دستگاه‌هایی با پردازنده‌های 32 بیتی نیز پیش روی کاربران قرارگیرد. برای استفاده از این قابلیت کافی است دکمه دوربین فیلم‌برداری در رابط کاربری این برنامه را لمس کرده، ویدئوی مورد نظر خود را ضبط کرده و در نهایت ارسال ویدئو را تایید کنید. درنظر داشته باشید که فرایند پخش مجدد ویدئو از طریق پخش‌کننده‌های ویدئویی مستقل و خارج از محیط هنگ‌اوتس انجام خواهد شد.

در حال حاضر محدودیت دو دقیقه‌ای برای ویدئوهای ضبط شده در نسخه iOS این سیستم‌عامل وضع شده اما به‌نظر می‌رسد دستگاه‌های اندرویدی توانایی ارسال ویدئوهای طولانی‌تر را نیز خواهند داشت. اگرچه ارسال پیام‌های ویدئویی قابلیتی کاربردی در نرم‌افزارهای پیام‌رسان به‌حساب می‌آید اما باید منتظر ماند و دید اضافه شدن قابلیت‌هایی از این دست چه تاثیری در افزایش محبوبیت پیام‌رسان نه‌چندان محبوب گوگل خواهد داشت.

خروجی سایت