بازی یک صنعت بزرگ با ارزش 99 میلیارد دلار است. صنعت بازی با موبایل هم البته اوضاع خوبی دارد که 36 میلیارد تخمین زده می‌شود. فیسبوک اما در این میان آماری را منتشر کرده است که فراگیرشدن این بازی‌ها را به خوبی نشان می‌دهد.

فیسبوک پس از بررسی 12 کشور به این نتیجه رسیده که 43 درصد از کسانی که با موبایل در فیسبوک بازی می‌کنند، پدر یا مادر هستند. بیشتر این افراد هم بین ساعت 17 تا 20 بازی می‌کنند که معمولا زمان تماشای تلویزیون یا در کنار فرزندان بودن است. 90 درصد افراد بازی‌های فیسبوک در موبایل را به‌عنوان فعالیت‌های خانوادگی انجام می‌دهند. 89 درصد این والدین بازی‌های آموزشی و تحصیلی هم برای کودکان خود دارند. 83 درصد این والدین هم برنامه‌های پولی برای فرزندان خود خریده‌اند و 6 درصد از بازی‌های رایگان استفاده می‌کنند. نکته جالب اینکه 71 درصد مردم با موبایل خود در فیسبوک بازی می‌کنند.

در دنیای برنامه‌نویسان و سازندگان بازی‌ها هم تعداد بازی‌هایی که مخصوص موبایل ساخته شده‌است 1.8 برابر بازی‌های کامپیوتر و تبلت است. که این آمار منصفانه است، زیرا کاربران از موبایل 1.6 برابر بیشتر استفاده می‌کنند تا تبلت و کامپیوتر. از نظر جنسیتی هم خانم‌ها هم کمی سهم بیشتری دارند. 47 درصد کسانی که با موبایل در فیسبوک بازی می‌کنند خانم‌ها هستند و آقایان هم سهم 46 درصدی دارند.

حدود 68 درصد افراد بازی‌هایی را نصب کرده‌اند که پلتفرم اجتماعی دارد و 57 درصد بازیکنان هم بازی‌های با عکس و ویدئو را نصب کرده‌اند. اطلاعاتی که در بالا خواندید از کشورهای برزیل، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، روسیه، کره‌جنوبی، اسپانیا، تایلند، ترکیه، انگلستان و آمریکا گردآوری شده است.

خروجی سایت