اگر در گوشه و کنار شهر یک دزد به شما حمله کند و پول‌هایتان را بدزدد و یا به شما آسیب برساند، در آن شرایط آدرس دادن به پلیس کار بسیار مشکلی است و یا اورژانس کار دشواری دارد تا شما را پیدا کند. برای حل این موضوع گوگل راهکار ساده و کاربردی دارد. به محض اینکه شما با سرویس‌های اضطراری مانند پلیس یا آتش‌نشانی تماس بگیرید، سرویس گوگل‌پلی مکان شما را به نیروهای پلیس یا امداد و نجات اطلاع می‌دهد.

گوگل برای دقت بیشتر در این کار موقعیت شما را از وای‌فای، جی‌پی‌اس و برج مخابراتی که موبایل شما به آن وصل است به دست می‌آورد. اما نکته جالب این است که گوگل خودش این اطلاعات را نمی‌بیند یا ذخیره نمی‌کند و آن را مستقیم برای پلیس و سرویس‌‌های اضطراری ارسال می‌کند. این موقعیت‌یابی محدود به کوچه و خیابان یا فضاهای باز نمی‌شود بلکه اگر در یک مرکز خرید یا یک ساختمان تودرتو هم باشید، گوگل موقعیت دقیق شما را ارسال خواهد کرد.

این سرویس جدید فعلا فقط در انگلستان و استونی فعال شده است. گوگل امیدوار است به‌زودی این سرویس را در تمام دنیا اجرایی کند. استفاده از این سرویس فقط نیاز به سیستم‌عامل اندروید با نسخه 2.3 یا بالاتر دارد. به گفته گوگل بیش از 70 درصد تماس‌ها با سرویس‌های اضطراری از طریق موبایل‌ها صورت گرفته است و همین امر باعث شده تا گوگل به کمک این نیروها بیاید تا موقعیت افراد را سریع‌تر پیدا کنند.

خروجی سایت