ذوب آهن اصفهان را همه ما با محصول آهن و فرآیندهای فرآوری آن می‌شناسیم. یک واحد صنعتی بسیار بزرگ که جنس کار آن سخت و طاقت فرساست. پیش از انقلاب با کمک کارشناسان روسی ساخته شد و همچنان جزو مهمترین واحدهای صنعتی به شمار می‌رود. با این حال این سازمان به رغم آنکه جنس کارش با فلز و فولاد است اما در زمینه تکنولوژی نیز یکی از پیشگامان استفاده از کامپیوتر در ایران است. 

کامپیوترهای MainFrame از حدود دهه پنجاه شمسی در این واحد نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که وظیفه آن عمدتا در حوزه محاسبات ( حقوق ودستمزد و ...) بود. در طی دو دهه اخیر نیز تکنولوژی کامپیوتری در این واحد صنعتی همواره مورد توسعه قرار گرفته و حالا یکی از معدود واحدهایی است که ERP شرکت اوراکل را به طور کامل مستقر کرده و مورد استفاده قرار داده است. 

ذوب آهن اصفهان اخیرا از یک دیتاسنتر جدید خود بهره‌برداری کرده که یکی از قدرتمندترین دیتاسنترهای ایران است. آی تی ایران در بازدیدی که از دیتاسنتر جدید ذوب آهن داشت عکسهایی را از آن گرفت که در زیر می‌بینید با ذکر این توضیح که به زودی گفت وگویی با مدیر آی تی ذوب آهن اصفهان نیز منتشر خواهیم کرد. 

خروجی سایت